2.3.4 CN/Visualización interactiva

This sub-area is related to modeling and simulation. Most topics are discussed in detail in other knowledge areas in this document. There are many ways to present data and information, including immersion, realism, variable perspectives; haptics and heads-up displays, sonification, and gesture mapping.

Interactive visualization in general requires understanding of human perception (GV/Basics); graphics pipelines, geometric representationsand data structures (Conceptos Fundamentales ); 2D and 3D rendering, surface and volume rendering (Rendering Básico , Modelado Geométrico , and Renderizado Avanzado ); and the use of APIs for developing user interfaces using standard input components such as menus, sliders, and buttons; and standard output components for data display, including charts, graphs, tables, and histograms.
Temas:
Electivo

Objetivos de Aprendizaje (Learning Outcomes):
Elective:

  1. Comparar los mecanismos de interfaz de computadora comunes con respecto a la facilidad de uso, facilidad de aprendizaje, y costo [Evaluar]
  2. Usar APIs estándar y herramientas para crear representaciones visuales de datos, incluyendo grafos, gráficos, tablas, e histogramas [Usar]
  3. Describir varios enfoques para usar una computadora como un medio para interactuar y procesar datos [Familiarizarse]
  4. Extraér información util de un conjunto de datos [Evaluar]
  5. Analizar y seleccionar técnicas visuales para problemas específicos [Evaluar]
  6. Describir problemas relacionados con la ampliación de análisis de datos, desde pequeñas a grandes conjuntos de datos [Familiarizarse]

Generado por Ernesto Cuadros-Vargas , Sociedad Peruana de Computación-Peru, basado en el modelo de la Computing Curricula de IEEE-CS/ACM